tisdag 24 maj 2011

Vad finns i din blomlåda?

Hej igen,
Innan jag skriver om hur det var i London
undrar jag, vad finns i dina blomlådor/krukor/rabatter i år?
Hemma hos oss i "stan" finns det bara dessa än så länge..
Pelagoner - love it! Älskar dessa 2 lila färger
Här tillsammans med hänglobelia


En liten stackars Rosenskära som snart kommer ta sig
och förhoppningsvis fulla upp denna gamla tunna.

Vita petunier och Lila Stjäröga.

Japp, det är lila och vitt som är basen hemma hos
oss i år. Brukar byta färger för olika år.

Röda vinbär, Jonkheer van Teets

 Lovade barnen förra året att
vi skulle ha en hemma. Och har man lovat så
har man :-)
Inväntar även att mina Lilablå aliumbollar skall
slå ut i rabatten. Dom brukar slå ut  lagom
till skolavslutningen. Dock har dom knopp nu
så vi får se om dom kommer innan iår. 
Må så gott!


1 kommentar:

Sis sa...

Jättefina blommor och ursnyggt med lila!
Jag har tänkt att bara köra pelargoner i år, passar bra då vi inte är hemma så mkt på sommaren, dom klarar sig ju lite längre utan vatten:) Känner att det vore elakt mot våran blomvakt att ex. plantera Lyckliga Lottor el. dyl. Kanske gör jag en Cia å kör på det lila temat, passar ju bra till vårat hus oxå!
Puss å kram

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett litet avtryck från dig här på min blogg. Kram C